Lessevogn Pöttinger Primo
Lessevogn med fôrbevarende tindetransportører PRIMO er også tilgjengelig som ensilasjehenger med overbygg i helstål. PRIMO 701 / 801 TØRRFOR er lessevogner spesielt for høy og halm.
Imponerende konstruksjon
Robust drag
Avhengig av traktortype og montert dekk er en svingvinkel på opptil 60° mulig takket være den smale utformingen av draget.
Høyt eller lavt dragfeste for en støttet last på 1,5 t eller 2,0 t
Trekkstangen kan justeres trinnløst ved hjelp av en spennspenne. Som ekstrautstyr er draget også tilgjengelig som svingbart trekk med to dobbeltvirkende sylindre og er standardutstyr på PRIMO 501 / 701 / 801-modeller. Støtdemper til drag er tilgjengelig som ekstrautstyr.
Praktisk utstyr
- Alle slanger og kabler føres ryddig gjennom slangeholderen.
- PRIMO-modeller med svingbar trekkstang har et sammenleggbart parkeringsstativ. PRIMO uten svingbar trekkstang er utstyrt med et høydejusterbart sammenleggbart støttehjul.
- En kulekobling er tilgjengelig som ekstrautstyr.
- Lastfølende utstyr er også tilgjengelig.
Kraftig profilramme
Profilramme
Rammekomponentene er konstruert av høykvalitets QSTE finkornet stål. Rammen og sidestolpene er sikret med fingjengede bolter – ingen sveiser. Tettsittende søyler og høyfaste sideprofiler sikrer høyeste styrke.
Bredden inne i lastekammeret er 2,10 m.
Drivlinjen er designet for høy ytelse. PRIMO-lastevogner er designet for traktorer på opptil 130 hk.
Skrapegulv drivsystem
Skrapegulv drivsystem
En kraftig hydraulikkmotor sørger for drivkraften til skrapegulvet, hvis hastighet lett kan kontrolleres. Skrapegulvet slås av og på automatisk kontrollert av trykket som utøves på baklukesylinderen, eller på utløpsvispene for D-modellene.
Ren og ryddig lasting
Beste bakkesporing
Bakkesporing
To leddede støttearmer sikrer at pickupen har full bevegelsesfrihet. En fjær lindrer oppsamlingsvekten slik at det utøves mindre trykk på bakken. For å sikre perfekt bakkesporing og svinger, kan 15 x 6.0-6 støttehjulene justeres for å sikre at de får kontakt med bakken på nøyaktig samme linje som tindene.
- Unik vandring på 200 mm for perfekt bakkesporing og nøyaktig konturering.
- Trailede jockeyhjul kan monteres som ekstrautstyr.
- Tandem jockeyhjul er også tilgjengelig for kupert terreng.
PROFIMATISK PLUSS
PROFIMATIC PLUS betyr lengre levetid.
Transportørtinder
Seks eller åtte offset transportørtinder sikrer en rask lastesekvens på PRIMO-modeller.
- Disse lastevognene fungerer jevnt og tilbyr et lastevolum over gjennomsnittet.
- Avlingen transporteres skånsomt og kuttes nøyaktig uten støt.
Maskinert kamspor
Transportørtindene styres av et kamspor i hver ende av drivakselen. De indre og ytre løpene til det maskinerte kamsporet er herdet induktivt. Forsterkede kamruller og transportørtindelager med overdimensjonerte slitebøsninger gir pålitelighet og forlenget levetid. Selvjusterende lagre brukes for sentral aksel.
Lastesystem
- Eksterne smørepunkter gir praktisk service.
- Sentralt smørepunkt for transportørtinder
- Med åtte transportørtinder er et automatisk kjedesmøresystem for lastesystem og pick-up standard.
Kort snitt for høyavlingsfôr
Hoggesystem
Hakkesystemet er valgfritt, den øvre knivbanken er utstyrt med 16 kniver, den nedre knivbanken er utstyrt med 15 kniver. Dobbeltradskonfigurasjonen reduserer strømbehovet.
- En boltramme med 6 kniver er også tilgjengelig som ekstrautstyr. Standard på PRIMO 701 / 801.
- Maksimalt 6 kniver er tilgjengelig på PRIMO 701- og PRIMO 801-modellene.
ENKEL FLYTT
ENKEL FLYTT
Skifte kniv gjort enkelt
Et hydraulisk knivpivotsystem og den unike EASY MOVE utsvingbare knivbanken er tilgjengelig som ekstrautstyr. Det er ingen enklere måte å bytte kniver på.
- Knivene er produsert av herdet verktøystål, og den pressede taggete kanten sørger for et presist hugg.
- Den ekstra tykke bakkanten på kniven garanterer forlenget levetid.
SUPERMATISK knivbeskyttelsessystem
SUPERMATISK
Høykvalitets fôr
PÖTTINGER beskytter hjertet av lastevognen med vårt patenterte individuelle knivbeskyttelsessystem. Utløserkraften er tilpasset den høye gjennomstrømningskapasiteten. Knivene holdes sikkert i riktig posisjon for å sikre at det produseres en jevn snittlengde.
Patentert utløsermekanisme
- Fremmedlegemer beveger kun kniven kort i retning av avlingens flyt.
- Utløserrullen løftes ut av holderen på baksiden av kniven.
- Motstanden til kniven reduseres plutselig slik at kniven kan la fremmedlegemet passere praktisk talt uhindret. Knivens skarphet beholdes.
- Kniven bringes automatisk tilbake til utgangsposisjonen.
Eventuelle steiner i fôret pulveriseres ikke som i hogstmaskiner. Storfeet etterlater dem i trauet slik at man unngår skader på fordøyelsessystemet.
Full lastekapasitet
Utvidelse
Forlengelse av tørr avling
Bakluke
Forlengelse av tørr avling
Den hydrauliske sammenleggbare tørravlingsforlengelsen er standard på PRIMO 351 / 401 / 451-modeller. Bakluken betjenes også hydraulisk som standard og kan festes på plass for bygningsinnganger med lav klaring. Dette reduserer den maksimale høyden til 2,66 m.
- Metallprofiler er plassert tett sammen for å danne sidene av forlengelsen.
- Sideavlingsflytklaffen er standard.
- Oppspente taktau og den bakre presenningen inneholder det høstede materialet under lasting og transport.
- Baklukens åpningsvinkel kan justeres etter behov fra traktorsetet.
- Lyskastere for lasterom og arbeidsområde tilgjengelig som ekstrautstyr.
Automatisk lasting valgfritt med forlengelse av tørr avling
Automatisk lastesystem styres av én sensor i den nedre enden av frontpanelet og én på avlingsflytklaffen.
Multifunksjonell bakluke
Bakluken åpnes, lukkes og låses av kraftige hydrauliske sylindre. Ingen mekanisk forrigling er nødvendig.
Det valgfrie låsesystemet for bakluken er ideelt for lave klaringer. Ved hjelp av teleskopstag kan åpningsvinkelen til bakluken festes slik at den ikke overstiger høyden på vognen. Bakluken løftes da bare oppover bakover. Som et resultat kan du losse vognen i lave skur.
Kvalitet på billakk
CIP og pulverlakk garanterer elastisitet og holdbarhet. Sammen med attraktive farger og moderne design sikres høy annenhåndsverdi.
Senket skrapegulv
Lastekammer
Skrapegulvet er senket foran med 150 mm for å få plass til dekk med en diameter på opptil 620/40 R 22,5. Fôret skyves oppover mens det beveger seg bakover. Dette sikrer jevn, jevn lossing med lavt effektbehov. Systemet drives av en kraftig hydraulisk motor og hastigheten er trinnløst variabel for perfekt matching av lengden på klemmen din. En to-trinns motor er tilgjengelig som ekstrautstyr for å drive skrapegulvet på PRIMO 401-modeller og over, noe som sikrer rask lossing.
Høy ytelse med 4 skrapegulvkjeder
Skrapegulvet er utstyrt med fire kjeder og de herdede stengene er adskilt og forskjøvet. Lastekammergulvet er konstruert av trykkimpregnert, slitesterkt tre. Not- og fjærbordene er boltet til rammen.
Enkel service
Smørepunktene for de fremre gulvsjaktene er på siden av vognen.
Lossing
Lossing
- Hele tverrsnittet av den brede åpningen muliggjør rask lossing.
- Bakluken åpnes og lukkes hydraulisk uten mekanisk forrigling.
- En justerbar baklukestag er tilgjengelig som ekstrautstyr for lossing i lave skur.
Helt stålkonstruksjon for PRIMO 301 / 401 / 451-modeller
Helt stålkonstruksjon
Stålprofilplatene er helt lukket, helt til toppen. De profilerte platene har et spesielt belegg for å garantere lang levetid. Det store overflatearealet på fôrpresseklaffen i forbindelse med det valgfrie automatiske lastesystemet sikrer best komprimering av avlingen og maksimal utnyttelse av lastekammeret. Forlengelsesstengene kan justeres med 120 mm eller 210 mm for å senke totalhøyden.
PRIMO 401 D
Lossing
Tverrgående transportbånd
Automatisk lossing – bare trykk på én knapp
PRIMO 401 D-modeller har et automatisk lossesystem for jevn fordeling. En trykksensor i visprotorlagrene slår skrapegulvet av og på automatisk under lossing. Sjåføren trenger ikke lenger å gjøre dette. Vispene er utstyrt med aggressive tinder for å losse selv svært komprimert avling på kortest mulig tid.
Tverrgående transportbånd
Det valgfrie tverrtransportbåndet er 890 mm bredt og drives hydraulisk.
- Kjører til enten venstre eller høyre.
- Bakluke låsesystem.
- Dedikert hydraulikk ombord med strømningshastighet på mindre enn 80 l/min.
- Fjernkontroll med valgfri POWER CONTROL Wireless.
Helt stålkonstruksjon
Helt lukket stålkonstruksjon
Karosseri
Stålprofilplatene er helt lukket, helt til toppen. De profilerte platene har et spesielt belegg for å garantere lang levetid. Det store overflatearealet på fôrpresseklaffen i forbindelse med det valgfrie automatiske lastesystemet sikrer best komprimering av avlingen og maksimal utnyttelse av lastekammeret.
Alternativer for karosseri
- H3 flomlys inne i lastekammeret.
- LED-lyskastere på frontpanel og skjermer.
- Videosystem med monitor og ett eller to kameraer.
- Blinkende beacon.
Fleksibel karosseri
- Som ekstrautstyr kan taktauene byttes ut med takprofiler i metall. De sterke profilene sikrer forbedret komprimering av avlingsmateriale med lav tetthet.
- Hvis du velger denne versjonen, anbefaler vi å montere det valgfrie innstikkspanelet på toppen av bakluken også.
- En utvidelse for det helt lukkede frontpanelet er også tilgjengelig.
Automatisk lastesystem som standard
Senk sensor
Øvre sensor
Det automatiske lastesystemet garanterer at vognen fylles helt opp for å oppnå maksimal transportkapasitet. Fôret er allerede forsiktig komprimert i overføringskanalen for å utnytte lastekammeret fullt ut.
Sensorer montert i frontklaff og øvre paneldel
En sensor i den nedre enden av frontpanelet måler lastetrykket for fuktig, tungt gress og slår skrapegulvet av og på tilsvarende. Dette forhindrer oppløsning av fôret som følge av for høyt trykk ved transportørtindene.
Den andre sensoren i fôrkompresjonsklaffen måler kompresjonen inne i lastekammeret. Fôret komprimeres jevnt og lastekammeret fylles til den ideelle maksimale kapasiteten.
Automatisk lossing
Automatisk lossing
Det automatiske lossesystemet gjør livet enklere for sjåføren og beskytter maskinen. Bakluken og skrapegulvet styres i rekkefølge. Hele tverrsnittet av den brede åpningen muliggjør rask lossing.
Multifunksjons bakluke
Baklukens åpningsvinkel kan stilles inn i forskjellige posisjoner fra traktorsetet for å minimere effekten av sidevind.
Chassis dekk
Robust – men beskytter bakken
Enkeltaksel standard på PRIMO 351
Opphengt tandemaksel med parabolfjærer, 10,5 t aksellast
Ni store parabolfjærer gir nødvendig oppheng. Utmerket håndtering i felten, på veien og i klemmen. Fjæravstand 1100 mm. Kompensatorarmen fordeler trykket som utøves på bakken jevnt mellom de to akslene. Når du kjører over ulendt underlag, fordeles kreftene jevnt på begge sett med fjærer i stedet for en enkelt aksel.
Opphengt aksel med bjelkeledd
Tandemaksler med parabolsk fjæroppheng (valgfritt), 13 t aksellast
Parabolske bladfjærer med stor fjær-til-akselavstand og kompensatorarm forhindrer svaiing for god stabilitet i skråninger.
PRIMO aksler
Luftbremser:
Firehjuls luftbremsesystemet med automatisk lastavhengig bremsesystem (ALB) sørger for sikker og jevn bremsing ved høy hastighet.
Hydrauliske bremser:
Hydrauliske bremser kan leveres avhengig av lokal lovgivning.
Høy kraftoverføring
Flytende pick-up system
Modell | DIN volum | Kniver | Kuttelengde | Anbefalt motorkraft |
---|---|---|---|---|
Lessevogn Primo 401 L | 25.5 / 25 m³ | 31 stk | 45 mm | 51 – 96 kW / 70 – 130 Hk |
Lessevogn Primo 451 L | 28.5 m³ | 31 stk | 45 mm | 51 – 96 kW / 70 – 130 Hk |
Lessevogn 501 L | 31.5 m³ | 31 stk | 45 mm | 51 – 96 kW / 70 – 130 Hk |
Lessevogn 701 L tørt fôr | 39 m³ | 6 stk | 210 mm | 51 – 96 kW / 70 – 130 Hk |
Lessevogn 801 L tørt fôr | 48 m³ | 6 stk | 210 mm | 51 – 96 kW / 70 – 130 Hk |
Andre kunder har også sett på:
Lessevogn Pöttinger Boss Junior
Boss Junior lessevogn fra Pöttinger: Maksimal effektivitet og allsidighet for traktorer. Robust design og imponerende lastekapasitet for optimalt gårdsarbeid.
Lessevogn Pöttinger Boss Alpin
Enkel lessevogn for krevende terreng.
Lessevogn Pöttinger Boss 3000 Master
Den ideelle lessevognen for mindre gårder og gårdsbruk i bratt terreng som trenger høy høsteytelse kombinert med høyt fôrkonservering. Den innovative EVOMATIC lastesystemet setter en ny standard når det gjelder gjennomstrømning og enkelt vedlikehold.
Lessevogn Pöttinger Faro
Lessevogn FARO-10 modellene er snittevogner med en solid og effektiv rotorinnmating og knivkombinasjon som er beregnet for krevende bruk.
Lessevogn Pöttinger Europrofi
Lessevogn med EASY MOVE knivbru - for enkel vedlikehold og service
Lessevogn Pöttinger Torro
Lessevogn TORRO fra PÖTTINGER er produsert i kombinasjon av høye krav til en lessevogn og individuelle kundekrav.